31 Ocak 2008 Perşembe

FAVA


Havalar soğudu, kar bile yağdı... Eve kapandık haliyle... Fena da olmadı hani, uzun zamandır mutfakta çok vakit geçiremiyordum...Fırsat bu fırsat dedim, çeşit çeşit yemekler pişirdim.. Bir çok tarif denedim bloglardan, bazen kendim uydurdum , bol bol da resim çektim tabii ki...
Bir de bu arada diğer işlerimden fırsat yaratmaya çalışarak, aslında çok uzun zaman önce yapmam gereken sitemizin hazırlıklarını yapıyorum.. Yakında http://www.eymez.com açılacak...
Bloglardan yaptığım denemelerin fotoğraflarını henüz hazırlayamadım.. Bugün lezzetli bir tarifim var...
Hem çok kolay, hem lezzetli, hem de sunumu şık bir meze...
Malzemeler
1 kase iç bakla
1 soğan
6 kesme şeker
dereotu
zeytinyağı
tuz

Bir gece önceden veya sabahtan baklayı suya koyun, ertesi gün veya bir kaç saat sonra baklayı biraz kaynatın. Bu haşlama suyunu dökün, garip bir koku oluyor, bu suyla koku da gitmiş oluyor.. Düdüklü tencereye veya açık tencereye , şekerleri, küp küp doğranmış soğanı, biraz dereotu, tuz, süzülmüş baklaları koyun. Üzerine su ekleyin, su baklaların üzerine çıkmayacak, fotografta görünen kadar su koyun...


Baklalar iyice yumuşayana kadar pişirin. Diri diri kalmamalı... Pişince, el blenderı ile ezin..
Islattığınız, hafif ıslak olan bir kaba ezilmiş karışımı dökün. Ilındıktan sonra buzdolabına kaldırın...
Bakla iyice soğuduktan sonra, ters çevirerek çıkarın.. İstediğiniz şekillerde keserek servis tabağına yerleştirin.. Üzerine zeytinyağı dökerek , dereotuyla servis yapın..



Afiyet olsun....



Hiç yorum yok: