16 Ocak 2008 Çarşamba

AŞURE AYI HOŞ GELDİ...


"Nuhun gemisi tufan dinip, Ağrı Dağı'na oturduğunda gemidekiler Allah'a şükretmek için, bir kutlama yapmak isterler. Fakat geminin yiyecek ambarları neredeyse boşalmak üzeredir. Bunun üzerine yiyecek olarak ne bulurlarsa hepsini biraraya getirip bir çorba pişirirler ve aşure ortaya çıkar".

Çok ama çok güzel bir kız annesi olarak iki senedir zevkle aşure pişiriyorum...

Dün aşuremi pişirdim...Geçen sene şekeri biraz fazla gelmişti, bu sene ölçüden biraz daha az koydum şekeri.. Çok lezzetli bir aşure oldu..

Tarifine gelelim...


Malzemeler

1 kase aşurelik buğday

1/2 kase kuru fasulye

1/2 kase nohut

1 kahve fincanı kuş üzümü

İstediğiniz kadar kuru incir, kayısı, kuru üzüm

1 tatlı kaşığı tarçın

isteğe bağlı portakal kabuğu rendesi

1 kaseden 2 parmak az toz şeker


Yapılışı

Akşamdan kuru fasulye ve nohutu suya koyun..

Ayrı yerde buğdayı da suya koyun..

Sabah, fasulye ve nohutu haşlayın. Suyunu süzün bekletin. Ayrı yerde içme suyuyla buğdayı pişirin, suyu yoğun kıvama gelince içine haşlanmış nohut ve fasulyeyi ekleyin...

Ayrı yerde incir , üzüm , kayısıyı kısa süre haşlayın. Suyunu süzüp , istediğiniz büyüklükte doğrayın. Pişmekte olan karışıma doğranmış önce şekeri ardından kuru meyveleri ekleyin. Kuş üzümünü ve rendelenmiş portakal kabuğunu da ekleyin. Bu noktada tadına bakın ki şekeri ağız tadınıza uymuyorsa ekleyebilin... Kısa bir süre daha pişirin, altını kapatın. Biraz ılınınca 1 tatlı kaşığı tarçını ekleyip karıştırın. Ilınınca kaselere dökün.. Servisten önce üzerini fındık, ceviz ile süsleyin...

Afiyet bal şeker olsun...
Eviniz aşureniz kadar bereketli olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Arkadasım,
Yeni evin hayırlı olsun...Aşuren de çok lezzetli gözüküyor ellerine sağlık. Ben de niyetlendim fakat yapım aşaması biraz uzun geldiğinden üşendim yapmaya:) Güzel kızını opuyorum.
Sevgiler,

cilek-marzipan dedi ki...

Yok be hayatım yalnızca préparation uzun sürüyor yoksa çoook facile à faire....
Optum seni