20 Kasım 2007 Salı

PAZILI KEK

Son birkaç gündür, akşamdan niyetine girip sabahında fırsat bulamıyorum bir şeyler pişirmeye...Elimde bir margarinin verdiği kitapçık, onu mu yapsam bunu mu?? Hep tatlı , hep tatlı.. Bu sefer de tuzlu olsun dedim.. Sonuç olarak lezzetli bir kek oldu, özellikle çocuklar için besleyici.. Ancak bir daha ki sefere tarifi birebir uygulamayacağım.. Yağı biraz fazla geldi sanki, daha az yağ olmalı mesela 100 gr yeterli..Tarifte üzeri limonla kaplıydı ben limon koymadım çok aklıma yatmadı açıkçası, ve pek de kabarmadı.. Peki bunca aksaklığa rağmen neden bu tarifi yazdım? Çünkü özellikle sıcakken çoook lezzetliydi.. Pişirdim ve yarım saatte hepsi bitti..
Tarifi olduğu gibi yazıyorum, muffin kaplarında deneyeceğim bir dahaki sefere..
Şimdiden herkese afiyet olsun...

Malzemeler
375 gr ( 3 su bardağı) un
1/2 çorba kaşığı tuz
1 paket kabartma tozuUnu , kab. tozu ve tuzu bir kapta karıştırın.
Yumurta, süt, yoğurt ve Sanayı mikserle 2 dak. çırpın.
İçine unlu karışımı ilave edip pazıları ekleyin ve karıştırın...Limon kabuğu, kaşar, pul biber ekleyin.. Yağlanmış, unlanmış dikdörtgen bir kalıba boşaltın. Üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürüp, limon dilimlerini sıralayın. sıcak fırında yaklaşık 50-55 dakika pişirin..

Not: Ben bu tariften limonu tamamen çıkardım...
2 yumurta
125 ml ( 1/2 su bardağı) süt
250 ml ( 1 su bardağı) yoğurt
125 gr Sana Hamurişi
1 adet limon kabuğu ince rendelenip dilimlenmiş
100 gr pazı, sapları ayıklanmış ince ince kıyılmış
1/2 çorba kaşığı pul biber
50 gr (1/2 su bardağı ) rendelenmiş kaşar peyniri
1 adet yumurta sarısı az suyla çırpılmış


Fırını 180 derecede ısıtın...

2 yorum:

lezzetlilerim dedi ki...

Evet bu aralar herkezde tatlılar var. Artık baygınlık geldi gerçektende. Ellerine sağlık içimi açtı kekin. sevgiler

cilek-marzipan dedi ki...

:))
Çok teşekkür ederim yorumun için, artık alışkanlık oldu her tarifte bekler oldum:)))
Sevgiler