11 Kasım 2007 Pazar

KURU DOMATESLİ EKMEK


Bir huyum vardır benim, bir şeyin iyi tarifini buldum mu zor vazgeçerim yapmaktan.. Biraz klasiğim bu konuda da diyebiliriz.. Makineyi aldığımdan beri aynı tarifin etrafında döner durur oldum.. Geçenlerde kendi kendime, artık farklı lezzetler denemek lazım dedim. Ve son bir kaç seferdir farklı ölçüler denedim, daha az un daha çok süt, ekmekler güzel oldu, gerçekten lezzetli, ancak bir şey dikkatimi çekti, sıvı miktarı arttıkça ekmeğin dayanıklılığı azalıyor.. Ama daha süngerimsi, daha hafif , bakkal ekmeğine yakın lezzetler oluyor...


Bu sefer kuru domatesli denedim, ölçüyü de farklılaştırdım biraz.. Ekmek kokusu yine sarmış durumda evi. Öncelikle domates kurularını ufak parçalara bölüp cezvede bir taşım kaynattım ve süzdüm. Kullandığım unu ilk defa deniyorum, tam buğday unu, organik,taş değirmende öğütülmüş, Karahan marka, biraz kalın bir un, herhalde özelliği böyle olsa gerek.. Tabaktaki dilimi sevgili kalite kontrol şefime hazırladım, biraz önce "Ezgiiiiiii ekmek fırını çalışıyor yine" diyordu...Ekmeğin ilk dilimi her zaman eşime aittir:))

Malzemeler

1/2 cup domates kurusu
1 cup süt
1/2 cup su
1 dolu dolu tatlı kaşığı tuz
1 dolu dolu tatlı kaşığı esmer şeker
1 tatlı kaşığı yumuşak margarim
3 cup un
1,5 tatlı kaşığı aktif kuru maya ( ben yuvam kullanıyorum)
küçük ekmek, koyu renk kabuk ayarında, 1. programda pişirdim..


Çok kabarık gözükmüyor, ama benim en sevdiğim manzara oluşmuş, yani ekmeğin üstü çatlamış yine...Lezzetine gelince, domatesin keskin tadi, kokusu çok yakışmış, çıtır çıtır bir kabuk, içi de irmikli gibi olmuş.. Tam pazar sabahları için yapılabilecek bir ekmek, bir çeşit zeytinli, bir çeşit domatesli...Misafirler için sunumu da güzel....

5 yorum:

Melek* dedi ki...

selamlar domates ekmekle çok yakışır birde kendiliğinden özleşmiş hamuruyla bir olursa yani kuru domatesli ekmek harika olur bencede ellerine sağlık
sevgilerimle

Sibel dedi ki...

Ben de yapmıştım bir kez domatesli ekmek, gerçekten çok güzel olur. Hele de güzel bir beyaz peynirle tadına doyulmaz. Eline sağlık!

cilek-marzipan dedi ki...

Sevgili Sibel ve Melek hanım, yorumlarınız için teşekkür ederim... Gerçekten de lezzetli oldu, en önemlisi kızım zevkle yiyor...

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım,
ben de yaklaşık 3 senedir kullanıyorum ekmek makinasını, bir sürü denemem oldu...bir de cevizli ve dilimli yeşil zeytinli dene,çok lezzetli oluyorlar.ben de domatesli deneyeceğim, içine biraz kuru fesleğen katsam nasıl olur acaba? ne dersin? sevgiler, eylül'e öpücükler...

lezzetlilerim dedi ki...

Ezgi Hanım çok iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık nefissss. sevgiler