23 Ekim 2007 Salı

Kızımın etkinligi...



Küçüklüğümden beri en severek yediğim şeylerden biridir kağıtlı kek... Hatta bu kekle o kadar çok anım var ki aklıma gelen, ablamla birlikte mutfağa girer, annemim beş dakikada keki hazırlamasını seyrederdik, bazen yardım ederdik, ve sonrasında geçmek bilmeyen onbeş dakikayı beklerdik sabırsızlıkla...
Daha sonraki yıllarda, ben de yapmaya başladım bu keklerden, arkadaşlarıma ikram ettim, beraber mutfakta hazırladık pişirdik... Üniversite yıllarında, hepimiz birer çeşit yapardık, benim ikramım hep renkli kağıtlardaki kekler olurdu.. Üzümlü, kakaolu çeşit çeşit kek... Muffinler gibi kabarık değil, daha yassı, daha kıyır kıyır.. Fırından çıktığında , bitme süresi maksimum 15 dakika:)) Az malzeme, şaşmaz tarif, bazen daha derli toplu olur, bazen daha çok yayılır, ben her türüne de bayılırım.. Şimdi kızım da çok seviyor bu kekleri.. Çocuk etkinlikleri için hazırlamıştım, maalesef yetişemedim, olsun ben yine de yayınlayayım tarifimi, kızımın yumuk ellerindeki kek resmini...

Malzemeler

2 yumurta
1 çay bardağı süt
1 küçük su bardağı toz şeker
125 ml margarin ( eritilmiş)
2 küçük su bardağı un
1 paket vanilya
1 çay kaşığı karbonat


İlk önce yumurta ve şekerler çırpılır, sonra süt, yağ, un, karbonat ve vanilya eklenerek çırpılır..Kuru üzüm katılacaksa, istenildiği kadar üzüm suda 5 dakika haşlanır süzülür , hamura eklenir.. Ya da isterseniz üzüm yerine 1 çorba kaşığı kakao da ekleyebilirsiniz...
Hamur yağlı kağıt üzerine dizdiğiniz kağıtlara eşit miktarlarda dökülür.. Kağıtlar muffin kapları değil de, eski çeşit klasik , kuruyemişçilerde bile bulabileceğiniz kek kağıtları olacak...İçine çok fazla hamur koymayın, çünkü güzelce kabarıp yayılıyor, pişince fazla taşar yoksa..:) Yüksek ısıda, ben 200 derecede pişiriyorum, 10-15 dakikada hazır oluyor..
Umarım beğenir, zevkle yer , çocuklarınıza da pişirirsiniz...

Afiyet olsun




5 yorum:

Adsız dedi ki...

Ezgicim , şu yan sütundaki pembe başlıklı böcek senin kızınsa ; ilk fırsatta mıncırmak isterim haberin ola..Bu yayık kekler kayınvalidemin de favorileridir..Bide bazen sade yapıp üzerine çikolata sos döker..
Gerçekten leziz oluyor..Ellerine sağlık..
Sevgiler

cilek-marzipan dedi ki...

Tesekkur ederim Burcin, evet benim kızım olur kendisi, ilk fırsatta görüşürüz inşallah, Ardayla akran sayılırlar herhalde..

lezzetlilerim dedi ki...

Ezgi Hanım ellerinize sağlık. Bu keki bende severim vede sık sık yaparım.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Artık eminim, mutfaktaki maharet sizde genetik:)Çok sevgili anneciğinin pasta ve kekleri ile büyüdük,(anne toplantıları vs..) sonra evlendin, baktık ki sen de ondan aşağı kalır değilsin... (çok üzgünüm ama annen her zaman bir numara) Şimdi de kızın,elinde kekle poz veriyor...Mutfak melekeleri sizden yana arkadaşım:)

Sibel dedi ki...

Merhaba Ezgi! Bir blogun isminin kahve pasta olup da benim ilgimi çekmemesi imkansızdı:) Seni komşularıma ekledim, hayırlı olsun blogun. Bu kekcikler benim de eskiden en favori keklerimdendi.. Ne zamandır yapmadım. Sahiden öyle olur, 15 dakikada yenir biterler:)
Sevgilerimle..