9 Mart 2009 Pazartesi

Havuçlu kek, yine güzel bir poğaça, havadan sudan...

Aslında biraz daha dişimi sıksaymışım, en son gönderimimi yeni yıl için bir daha kullanabilecekmişim:)) Şaka bir yana, 3. aya girmişim, blogumu çoook ihmal etmişim.. Ne yapalım, biraz koşturmacalı geçiyor günlerim, yazmaya fırsat kalmıyor..

Güzel bir tarifim var, havuçlu cevizli harika bir kek.. Yapın deneyin derim...Ben kare kare kesiyorum, ama dilerseniz pasta dilimi kesip üzerine sos da yapabilirsiniz.. Tabağın yanındaki kurabiye de benim en kıymetli yamağım, kızım Eylül.. Onsuz mutfağa girmek mümkün olmadığı için, resim çekerken anne dur, ben vattım, benimle çek keki dedi:))
Havuçlu kek
Malzemeler
İnce tarafıyla rendelenmiş 2 su bardağı havuç
3 yumurta
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
2 çorba kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1,5 çay kaşığı karbonat
yarım su bardağı sıvı yağ
Önce yumurta şeker, sonra karıştırarak havuç, ceviz, yogurt, yağ, un, kab.tozu, karbonat.. Mikser kullanmadan, karıştırın kaşıkla.. Yağlanmış tepsiye dökün, önceden ışıtılmış 190-200 derecede pişirin..
Bunu denemedim ama tarifte üzeri için bir de krema vardı, ( Çok eski bir mutfak dergisinden yanılmıyorsam,defterime yazmışım bu tarifi)
Kreması....
3 su bardağı süt, 5 çorba kaşığı şeker, 3 çorba kaşığı un, 1 yumurta, vanilya ve biraz da margarini hep birlikte pişirin...
Bir diğer tarifim de hiç şaşmayan, yapımı da çok pratik bir poğaça..
Ben peynirli yaptım her zamanki gibi, ama bu poğaçanın kıymalısı da çok lezzetli oluyor..
Malzemeler
1 küçük su bardağı yoğurt
200 gr erimiş yağ
1 yumurta
tuz
450 gr un ( en son yaptığımda 1 çay bardağı kadar fazladan un ekledim, hamurun kıvamına göre çok az ekleyebilirsiniz)
1 pak. kabartma tozu

İç malzemesi
Beyaz peynir, maydanoz...
Yumurta, erimiş yağ bir kaba konulur, karıştırıp yoğurt eklenir, karıştırmaya devam ederek , un , tuz, ve kabartma tozu eklenir, unu yavaş yavaş ekleyin... Hamur tuttuğunda, parçalar kesip kenara ayırın, oklavayla açarak ortasına harcını ekleyin ve önce kenarlarını kapatarak ( dolma gibi aynı) sonra yuvarlayarak kapatın, tepsiye dizip, üzerine yumurta sarısı ve çörek otu koyun..Fırında 180 derecede üzeri kızarana dek pişirin..




Bu arada, artik çiğ süt alıyorum... Kaymağının tadına doyum olmuyor.. Bu hafta yalancı keşkül yaptım.. Yoğurt mayaladım, ama yoğurdum tutmadı.. Ben de yoğurdu kestirip peynir yaptım.. Çökelek tarzında oldu tabii..Bir daha ki sefere, peynir mayasıyla beyaz peynir deneyeceğim...Ve muhakkak sonucunu paylaşacağım burada..
Şimdiden deneyecek herkese afiyet olsun...
Bir dahaki yazıda görüşmek üzere...
Eviniz huzurlu, mutfağınız bereketli olsun:))

3 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım ama gerçekten bu kadar ara vermene çok üzülüyorum lütfen bu kadar ara verme :)))

Sevgiler,
Evren

lezzetlilerim dedi ki...

Sevgili arkadaşlar Alperen'e dualarınız için çok teşekkür ederiz. Şimdide O'nun için yukarıdaki sanatçılarımızın katılacağı bir konser tertip ediliyor. Bu arada hiç bir ücret almadan gelecek olan bu sanatçı kardeşlerimize teşekkür ediyoruz. Allah onlardanda razı olsun. Konser Ümraniye Haldun Alagaş Spor Tesisleri'de
Eğer bu şekildede yardımda bulunmak isteyenler olursa bana buradan veya email adresimden ulaşabilirler.

Biletler: 25tl. - 50tl. -75tl. ve 100tl. olarak düzenlenmiş. Arzuya göre tercih edilebilir. Bütün çabalarımız yavrumuzun kurtulması için. Allah inşaallah onu bizlere bağışlıyacak. O'nunla birlikte tüm hastalarıda sevenlerine bağışlaması için duacıyız. Şimdiden teşekkür ederiz.

'sevgiler'

İlker Ergin dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlar.ama en lezzetlisi masanın kenarındaki minik kurabiye.Ellerinize sağlık.Sevgiler...