3 Aralık 2007 Pazartesi

ÜÇ ÇEŞİT BİRAZ DA HAVADİS:)

Bu aralar pek pasta yapamıyorum maalesef, yapamıyorumdan ziyade yapmak istemiyorum... Hamilelikle alınan kilolarımdan henüz kurtulmuş değilim, eh evde pasta börek olunca da yememek olmuyor...
Öncelikle kolay ama harika lezzetli yemek yapmanın yolunu buldum..:) Mucize bir kabım var. Tupperware ultraplus serisinden... Resimde gördüğünüz tencereye ne koyarsam koyayım güveç tadında bir yemek çıkıyor ortaya...En alta patatesleri dizdim, üzerine pirinçli köfteleri, domates ve ay dilimi soğanlar... Biraz da baharat ve suyu ekledim, fırında pişirdim... İyi ki almışım dediğim mutfak eşyalarımın birincisi... Tavsiye ederim..




Evet 2. tarifim zeytinli ekmek, her zamanki ekmeğimi zeytinli yapıyordum, derken ekmek makinemin azizliğine uğradım...Pervanelerinden birini iyi takamamışım, hamuru çıkarıp, biraz daha un ekleyerek tekrar yoğurdum, dışarıda mayaladım ve normal fırında pişirdim.. Hımmm, çok lezzetli kabuklu bir ekmek oldu.. Ama diğerleri gibi pek Eylül'e göre olmadı, yani çıtır çıtır kabukluydu...


Ve üçüncü tarifim çocuklu aileler için kereviz yemeği, malum maydanoz dereotu pek hoşlanmıyor bizimküçük hanım, ben de ona kıpkırmızı bir yemek yapıyorum, ilk önce zeytinyağında soğanı kavuruyorum, hemen halka halka doğranmış havuçları ekliyorum, ve kerevizleri, domatesleri ekleyip suyunu, limon suyunu ekleyip pişiriyorum, bazen bezelye de ekliyorum ki, "aaa bak top var burada" diye diye yediriyorum...Üzerini maydanozla süslüyorum....Herkesin yaptığından farklı değil elbet, sadece diyorum ya hep aklına gelmeyen varsa fikir olur diye...


Afiyet olsun...



2 yorum:

sekergibi dedi ki...

canım
ellerine sağlık çok doyurucu ve besleyici
bir menü olmuş.

Begüm dedi ki...

Merhaba,
Hayırlı,mutlu, mesut,şen, neşeli,sorunsuz bir yıl diliyorum.
selamlar...