6 Haziran 2008 Cuma

Fındıklı Tuzlu Düğüm Kurabiyeler ve Makarna Salatası


Son yazımdan bu yana yine 20 gün geçmiş.. Bir çok çeşit hazırladım, fotograflarını da çektim.. Artık önümüzdeki günlerde peşpeşe tarifleri yayınlayacağım..
Tuzlu düğüm kurabiyeleri aceleyle dergiden aldığım bir tarifle yaptım.. Nisan ayı Lezzet dergisinden bir tarif.. Bayıldım, bayıldık, bayıldılar.. Çok hafif, en önemlisi mide yakmayan bir tuzlu...Canınız kıyır kıyır , hafif bir tuzlu istediğinde gönül rahatlığıyla yapabileceğiniz bir tuzlu..
Malzemeler
225 gr tereyağı
100 ml şekersiz krema
400 gr un
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı öğütülmüş fındık
ve üzeri için yumurta sarısı, tarifte bir de haşhaş vardı ama ben eklemedim..
Un ve tereyağını bir kaba alıp parmak uçlarınız ile birbirine yedirin. Tuz ve kremayı ilave edip pürüzsüz olana dek yoğurun. Hamuru 15 dakika dinlendirin. Daha sonra dilediğiniz şekli vererek dizin.. Ben ilk defa bu düğüm şeklini denedim, yapımı da çok zevkli. Üzerine yumurta sarısını sürün. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin..
İşte bu kadar kolay...Mutlaka deneyin..


Bir de makarna salatası yapmıştım yanına, zaten herkes bilir, en kolay salatadır, ama herkes de sever.. Evde ne malzeme varsa, bir paket haşlanmış makarnaya küp küp sosis haslayıp koydum, mısır, yeşil ve siyah zeytin, küp doğranmış kaşar peyniri, yogurt ve mayonez ekledim..
Afiyet olsun, sağlıkla yemek içmek nasip olsun hepimize ..:))

Hiç yorum yok: